top of page
Search

Google Ads Бюджет: Как да планираме разходите си за реклама?

  • Writer: Pavel
    Pavel
  • Sep 1, 2021
  • 5 min read

Updated: Oct 2, 2025



Ако искате да разберете професионалното планиране на бюджета, тази статия има точно тази цел. Ще разгледаме следните въпроси и точки, които ще ви помогнат да планирате бюджета си за реклама в Google Ads.


· Определете целта на кампанията и целевата аудитория

· Колко трябва да похарча за моята реклама?

· Как да стартирам?

· Как да мислим дългосрочно?

· Как да изчислим очакваните приходи?

· Как да изчислим ROAS?

· Трябва ли да използвам споделен бюджет?

· Как да накарате бюджета и офертите да работят за вас?



1. Дефинирайте целта на кампанията си и целевата аудитория.


Каква е вашата обща цел? Разработването на кристално ясна картина на поведението на целевата аудитория, интересите, географското местоположение и използването на устройства е от съществено значение за планиране на бюджета ви.


Почти е невъзможно да се изчисли рекламен бюджет без да се знаят гореспоменатите точки.

През следващите 20 дни ще искате да показвате рекламата си на възможно най-много хора от целевата аудитория. Уверете се, че знаете кои са тези хора и че те познават вас.

Направете своя план да спечелите 200 клиенти през следващите седем дни или 100 потребители, които да попълнят вашия онлайн формуляр през следващата седмица. Поставете си цел, която ви помага да постигнете потенциални клиенти.


Привличане на клиенти, фокусирани върху възвръщаемостта на инвестициите.

Например, опитайте да се стремите да спечелите десет клиенти за една седмица, като платите не повече от 350лв. на клиент (CPA).


Поставете си за цел да развиете 30 реализации през следващите седем дни.


2. Колко трябва да похарча за моята PPC кампания?


Затова разберете:

• Минималната дневна сума, която ще трябва да похарчите за Google Ads

• Вашият месечен бюджет за Google Ads

Бюджетът Ви в Google Ads зависи от три компонента:


1. Цената на ключовата дума за вашата индустрия

2. Коефициент на конверсия на уебсайта

3. Средната продължителност на живота на вашия клиент (LTV)

Така че, да предположим, че имате реклама, която има CPC от 0,25ст. и искате да получавате 300 кликвания върху нея на ден.

С тези цифри можете да изчислите прогнозен дневен бюджет:

25 x 300 = 75 лв.


Тук 25 ст. е максималната сума, която бихте начислили, ако 25 ст. е вашата максимална CPC. Като се има предвид това, действителната сума, която може да бъдете таксувани за кликвания, може да варира в зависимост от променливите на отделния рекламен търг.


Всичко, което трябва да запомните, е, че ако зададете максималната си CPC на 25 ст. на кликване, никога няма да платите над тази сума. Може просто да платите по-малко.

Формули за калкулатор на PPC.


Трафик, необходим за постигане на вашата цел:


• Необходим трафик = необходими клиенти / процент на реализация


Като използвате както прогнозата си за трафика, така и средната CPC, можете след това да изградите бюджета си по следната формула:

• Необходим трафик X средна CPC = общ бюджет


За да изчислите високи и ниски диапазони, използвайте тази формула два пъти:

• Изисква се най-голям трафик X най-висока средна CPC = най-висок общ бюджет

• Изисква се най-нисък трафик X най-ниска средна CPC = най-нисък общ бюджет


5. Как мога да изчисля очакваните приходи?


Първото нещо първо: трябва да разберете средната си стойност на поръчката (AOV) въз основа на предишните си данни. Тази стойност се основава на средната сума в лева, която сте похарчили всеки път, когато клиент прави поръчка чрез мобилни приложения или уебсайт.


Ето как изчислявате AOV на вашата компания:


Общи приходи / брой поръчки


На този етап очакваните Ви приходи ще бъдат:


Средна стойност на поръчката X нови клиенти.


Да кажем, че средната ни стойност на поръчка е 600 лв. и очаквате нови клиенти 100 през следващите няколко седмици.


Очакваното Ви изчисление на приходите ще изглежда по следния начин:


Очакван приход = средна стойност на поръчката x нови клиенти


Очаквани приходи = 600 х 100

Очаквани приходи = 60 000 лв.

Сега да приемем, че CPC е 2 лв. - 2,5 лв.

И при най-голям трафик можете да очаквате 5000 лв. и най-нисък трафик 2500 лв.

5000 X 2,5 = 12500 лв.

И на най-ниския край 2500 X 2 = 5000 лв.

Като цяло бихте могли да очаквате 60 000 лв. от рекламната кампания, която може да ви струва средно между 5K и 12k.


6. Как мога да изчисля ROAS (Възвръщаемост на разходите за реклама)?


Най-добрият начин да изчислите ROAS е като следвате тази формула:


(Приходи - Рекламни разходи) / Рекламни разходи

Ще изчислите това два пъти - веднъж за ниските разходи за реклама и отново за високите разходи за реклама.


Да приемем, че ниските Ви рекламни разходи са 5000лв., а високите Ви рекламни разходи са 12 500 лв., както изчислихме по-рано.

След това вашите изчисления ще изглеждат така:

Ниска ROAS = ( 60 000 - 12 500) / 12 500

= 380%

Висока ROAS = ( 60 000 - 5000) / 5000

= 1100%

Въз основа на тази информация, вашата ROAS би била между 380% и 1100%


9. Трябва ли да използвам споделен бюджет в кампанията си?


Планирането на бюджет на Google Ads ви позволява или да определите дневен бюджет за всяка отделна кампания, или да използвате споделен бюджет, за да разпределите бюджет за няколко кампании.


Споделеният бюджет е идеален, ако нямате много време да отделите за настройка и наблюдение на отделните бюджети на кампаниите, но все пак бихте искали да получите възможно най-много кликвания за рекламите си в рамките на определен бюджет.


Уверете се, че имате достатъчно бюджет, който да бъде споделен между различните кампании. Никой няма да иска да разделя само 100лв. месечен бюджет на множество кампании. Трябва да имате достатъчно бюджет.


Да предположим, че сте отделили 200 лв. на ден, разпределени равномерно между две кампании. В даден ден една кампания може да получи по-малко импресии и кликвания от обикновено, в резултат на което са похарчени само 80лв.. Със споделен бюджет Google Ads може да вземе остатъка от 20лв. и да го преразпредели във втората кампания, за да увеличи максимално резултатите от кампанията си.


Използването на споделени бюджети позволява автоматични корекции между кампаниите, така че не е нужно постоянно да наблюдавате и променяте отделните бюджети на кампаниите през целия ден.


Така че, ако имате добър бюджет и кампаниите се представят добре, можете да изберете общ бюджет и да внесете лекота в рутината.


10. Как да накараме бюджета и офертите ви да работят за вас?


Трябва да имате предвид, че в много отношения бюджетите и офертите за PPC са две страни на една и съща монета.


И двете засягат рекламните разположения по отделни начини. Така че, уверете се, че и двете са оптимизирани за оптимални резултати. Оптимизирането е по-лесно с бюджета на Google Ads, тъй като отчита само това, което можете да си позволите да похарчите за кампаниите си.


Наддаването, от друга страна, може да включва много стратегически стъпки.

Когато планирате кампаниите си, погледнете конкретно как вашите оферти могат да повлияят на бюджета ви, за да планирате съответно.


Освен това имайте предвид:

• Зададената от вас оферта е важен фактор за определяне на това колко от вашия определен бюджет ще получите. Бюджет от 1000 лв. ще ви отведе много по-далеч с оферта от 1,50лв. на кликване, за разлика от тази, която е 3,50 лв.


• Наблюдавайте общите си цели и си вземете под внимание наличните разходи. Това работи добре като отправна точка. Докато правите проучване на ключови думи, ще бъде видима средната Ви оферта за ключова дума, за да Ви помогне да развиете по-добра представа за това какво можете да очаквате да бъде диапазонът Ви на разходи.

Овладяването на бюджета ви в Google Ads не трябва да бъде толкова плашещо, колкото изглежда.


С правилното ръководство ще можете да управлявате успешен бюджетен план, който помага да започнете кампанията си на стабилна основа.







 
 
 
  • Facebook

© 2025 by Hristov Digital - Google Ads Реклама

bottom of page